Saunayoga Turku

Saunayoga

Saunayogan kesäkausi:

Milloin ja Missä?

Sunnuntaisin klo 19.30 ja 20.30 Turussa Radiomiehenkadulla 3 A TV-Centerin tiloissa.

Sauna sijaitsee Mestaripalvin ja Mälikkälän kirppiksen lähellä. Motonet on myös lähellä.

Miten?

Sinne pääsee bussilla numero 7 (Raision suuntaan), autolla (paljon parkkipaikkoja pihalla) tai polkupyörällä.

Hinnasto: 

Kertamaksu 12€

Kortti:

5 x 55€

10 x 100 € 

Ajanvaraus: 040 768 7055

Saunayogan liikkeet pohjautuvat eri joogalajeihin ja ne tehdään noin 50 asteen lämmössä lauteilla istuen. Osa liikkeistä poistaa kireyksiä niska-hartiaseudusta ja selkärankaa ja lonkkia ympäröivistä lihaksista. Toiset liikkeet taas vahvistavat keskivartalon ja jalkojen lihaksia. Saunan lempeä lämpö sulattaa myös tehokkaasti jännityksiä. Huomaat harjoituksen suotuisat vaikutukset jo yhden kerran jälkeen!

Sauna on nykyään yksi harvoista kännykkävapaista tiloista. Se on myös korville ja silmille ärsykevapaa tila, joka auttaa monia palautumaan arjen suorituspaineista. Saunassa rauhalliseen tahtiin tehty harjoitus luo läsnäoloa ja rauhoittaa mieltä. Monille Saunayoga on paras tapa purkaa stressin oireita. Saunayoga parantaa myös unenlaatua ja helpottaa nukahtamista sekä nopeuttaa aineenvaihduntaa.

Ohjatut Saunayogaharjoitukset kestävät 45 minuuttia. Harjoitus sopii kaikille eikä liikkeiden tekeminen edellytä aikaisempaa kokemusta joogasta. Mukaan tarvitset vain jumppavaatteet, ison vesipullon ja pyyhkeen.

Saunayogaharjoitukset tehdään noin 40-50-asteisessa saunassa. Harjoituksen aikana ei heitetä löylyä. Saunayoga sopii kaikille, joille sopii oleskelu miedossa lämmössä. Saunayogan harrastajien joukossa on monia, jotka eivät pidä saunomisesta kuumassa lämmössä, mutta nauttivat saunayogan miedosta lämmöstä ja saunasta läsnäoloa luovana tilana.

Osa saunayogan liikkeistä vahvistaa lihaksia ja osa venyttää niitä. Vahvistavat liikkeet parantavat toiminnallisella tavalla koko kehon lihaskuntoa. Venyttävien liikkeiden tekeminen lämmössä on nopea tapa parantaa liikkuvuutta. Saunayoga on hyvää vastapainoa esimerkiksi istumatyön tai kovan harjoittelun jäykistämälle keholle.

Liikkeet huoltavat tehokkaasti selkärankaa sekä olka-, lonkka- ja polviniveliä. Saunan lämpö ja rauhalliseen tahtiin tehdyt liikkeet nopeuttavat fyysisestä rasituksesta palautumista. Saunayogaa kutsutaankin leikkisästi ”aikuisten unikouluksi”, sillä monet kokevat niiden helpottavan nukahtamista ja parantavan unenlaatua.

Ajanvaraus:

Svetlana puh. 040 768 7055